USAHA JAYA BAKTI

Sekolah Menengah Kebangsaan Sultanah Bahiyah menjadi sekolah berprestasi tinggi peringkat kebangsaan pada tahun 2013

Friday 13 May 2011

UCAPAN PERPISAHAN KEPADA GURU

Yang dihormati Tuan Pengerusi Majlis, Yang Berusaha Tuan Guru Besar,
Yang Diraikan Cikgu Lokman,para penolong kanan, guru-guru dan rakan-rakan sekalian.

Hadirin sekalian,

Terlebih dahulu saya ingin mengucapkan terima kasih kerana diberi peluang untuk berucap pada hari ini.

Sebagaimana yang kita maklum, majlis ini diadakan khusus untuk Cikgu Lokman. Tidak lama lagi beliau akan meninggalkan kita untuk melanjutkan pelajarannya ke Universiti Putra Malaysia. Saya mewakili murid-murid kelas ini ingin mengucapkan tahniah kepada Cikgu Lokman.

Kami berasa amat sedih atas pemergian beliau.Beliau telah mengajar di sekolah ini selama sepuluh tahun.Banyak jasa dan sumbangan yang beliau berikan sepanjang mengajar di sini.

Cikgu Lokman merupakan guru yang tegas. Beliau amat mengambil berat akan murid-muridnya. Selama beliau mengajar di sekolah ini, beliau banyak membantu murid-murid. Terima kasih kami ucapkan atas jasa-jasa
beliau.

Kami berharap agar Cikgu Lokman tidak akan melupakan kami setelah melanjutkan pelajarannya.Kami berjanji akan sentiasa mengingati nasihat dan tunjuk ajar yang telah cikgu berikan kepada kami.

Akhir sekali, saya bagi pihak murid-murid kelas ini ingin mengucapkan ‘Selamat Berpisah’. Maafkan segala salah dan silap kami selama ini. Semoga Cikgu Lokman beroleh kejayaan. Kejayaan Cikgu Lokman akan menjadi pendorong kepada kami.

Sekian, terima kasih.

3 comments: